Antisäätäjä™ – fiksun ajankäyttäjän valmennus

Valtaosa suomalaisista työntekijöistä kokee olevansa kiireisiä ja stressaantuneita. Silti vain murto-osa suunnittelee järjestelmällisesti ajankäyttöään. Moni ajatustyöläinen on pulassa heikkojen työtaitojen vuoksi: vaikka tekemistä on koko ajan, aikaansaamisen tuntu on usein heikko, koska aikaa kuluu vääriin asioihin.

Antisäätäjä -valmennuksen avulla työn tehokkuus nousee, koska osallistuja oppii priorisoimaan ajankäyttöään. Kurssi ei opeta miten to do-listat tyhjennetään, vaan miten ne tyhjennetään tärkeimmistä asioista.

Antisäätäjä™ valmennus - mistä on kyse?

Neljäkymmentä prosenttia ajatustyöläisten käyttämästä työajasta kuluu kyselytutkimuksen* mukaan täysin merkityksettömän puuhastelun parissa. Tämä muodostaa firmojen suurimman piilokulun.

Normaalit vuosilomat pitävän työntekijän kohdalla tämä tarkoittaa 768 hukkaan heitettyä työtuntia vuodessa, kiitos puutteellisten itsen johtamisen taitojen.

Millaisia tuloksia sinä tai tiimisi saavuttaisitte, jos nuo saisitte nuo sadat hukkaan heitetyt tunnit hyötykäyttöön? Tai edes neljäsosan niistä? Kymmenyksen?

 Heikko ajankäyttö heijastuu myös yksilön hyvinvointiin.

Jatkuva keskeneräisyys, keskeytykset ja heikot priorisointitaidot sekä ei-sanan pelko aiheuttavat stressiä ja pahimmillaan uupumukseen johtavaa väsymystä. Merkityksellisyyden tunne haurastuu ja fokus katoaa, jos ajankäyttö on pahasti hukassa.

Valmennus sopii sinulle, jos:

  • Kaipaat työprosesseihinsa selkeyttä ja keskittyneisyyttä
  • Touhuat jatkuvasti jotain, mutta et saa aikaiseksi oikein mitään.
  • Taistelet kodin ja työn välisen ristiriidan kanssa
  • Työpäiväsi on yhtä silppua jatkuvien keskeytysten vuoksi.
  • Jos koet, että et hallitse omaa aikaasi.
  • Jos olet kiireiden vuoksi jatkuvasti stressaantunut, ja podet riittämättömyyden tuntua.

Valmennus ei sovi sinulle, jos:

  • Et ole valmis muuttamaan toiminnassasi tai arjessasi mitään tapoja.
  • Ajattelet, että kiireen taltuttaminen on jonkun muun vastuulla.
  • Kalenterissasi ei ole yhtään asiaa, jonka tekemisestä voisit luopua.

Mitä hyötyä valmennuksesta on?

1) Työn tehokkuus nousee, koska osallistuja oppii priorisoimaan ajankäyttöään. Kurssi ei opeta miten to do-listat tyhjennetään, vaan miten ne tyhjennetään tärkeimmistä asioista.

2) Työn laatu paranee, koska osallistuja pystyy keskittymään oleelliseen, eikä hajota fokustaan päällekkäisiin työtehtäviin.

3) Stressaaminen vähenee, kun hallinnan tunne vahvistuu. Multitaskaamisesta luopuminen ja ajankäytön kytkeminen arvoihin sekä työn ydintehtäviin lisäävät työntekijän hyvinvointia ja sitoutumista työhön.

4) Osallistuja saa jämäkät työkalut, joilla myös työ- ja perhe-elämän yhdistäminen helpottuu.

5) Osallistuja oppii rajojen vetämistä ja vaikean ei-sanan sanomista.

”Anna pystyi haastamaan korkeasti koulutettua kuulijakuntaa älyllisesti niin, että pelkän tiedon toimittamisen sijaan koulutus tähtäsi todelliseen toiminnan muutokseen. Akateemisten ihmisten kouluttaminen on vaikeaa. Me osaamme kyllä nyökytellä sujuvasti ja olla läsnä, mutta todellisen muutoksen aikaansaanti ja teflonin läpäiseminen on vaikeampaa. Poimimme yleensä mukaan vain ne muutokset, jotka sopivat vaivattomimmin omiin toimintamalleihimme. Annan Antisäätäjä-koulutuspäivä oli erittäin tervetullut poikkeus.

Anna on kouluttaja, joka aidosti haastaa ihmisiä muuttamaan toimintaansa ja kasvamaan. Anna ei päästä ihmisiä helpolla – mutta hän pystyy myös nauramaan itselleen. Tämän ansiosta ihmiset lähtivät todella hyvin mukaan. Heissä oli nähtävissä aito halu pohtia, miten he voisivat muuttaa omaa toimintaansa.”
Peppi Taalas, johtaja, dosentti
Jyväskylän yliopiston kielikeskus

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

  • Kiirestä ja ajankäyttöpaineista kroonisesti kärsiville tiimeille
  • Multitaskaamiseen koukuttuneille
  • Niille, jotka haluaisivat saada enemmän aikaan
  • Ajatus- ja tietotyöläisille ja yrittäjille

Valmennus taipuu puolen päivän tehokkaasta klinikasta pidemmän aikajänteen yhteistyöksi. Ota yhteyttä, niin puhutaan tarpeistanne. 

Esimerkki koko päivän ohjelmasta

8.30-09.00: Ilmoittautuminen

9.00-10.00: Aivot, arvot ja ajankäyttö

  • Tuottavuusparadoksi: meillä on enemmän aikaa kuin koskaan ennen, mutta kiireempi kuin koskaan ennen. Miksi?
  • Mikä on tärkeää? Ajanhallinta on arvojen hallintaa
  • Aivot ja ajankäyttö

10.15-10.30: Kahvitauko

10.30-12.00: Mitä kiireen tilalle?*

  • Toimivan ajankäyttösuunnitelman perusteet

12.00-13.00: Lounas

13.00-14.00: Rajat kiinni!

  • Miten sanoa jämäkästi ei
  • Kieltäytymistaktiikkaa

14.15-14.30: Kahvitauko

14.30-15.30: Kalenterointisulkeiset*

  • Miten arvoperusteinen ajankäyttö viedään kalenteriin
  • Miten varautua ad hoceihin?

15.30-16.00: Caset / kysymykset

  • Ratkaisukeskeinen harjoitus asiakkaan toivoman casen mukaisesti

Valmentaja

Olen työelämän teemoihin  keskittynyt valmentaja, jonka missio on tehdä maanantaista viikon paras päivä. Sinulla on toive duunissa tapahtuvasta muutoksesta, minulla on työkalut sen toteuttamiseen. Jes!

Uskon elämässä ja valmentamisessa enemmän tekemiseen kuin täydellisyyteen. “Oikean hetken” odottaminen on usein vain tekosyy muutosten lykkäämiselle. Ensin kirkastetaan toive, ja sitten aletaan tehdä – siinä valmennusfilosofiani pähkinänkuoressa. 

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä niin sovitaan aika briiffipuhelulle ja pohditaan, miten voisin palvella. Puhelu ei sido sinua mihinkään – tarkoituksena on selvittää mistä porukallesi olisi eniten iloa & hyötyä.